Μπορεί να γίνει ταυτόχρονα μια μετατόπιση ισχίου ή μια πτώση του γονάτου και να επιφέρουν έναν τραυματισμό; Πιθανότατα όχι, αλλά οι μακροπρόθεσμες επιπτώσεις της συνέχισης της εκτέλεσης της άσκησης με κακή τεχνική μας προετοιμάζουν για μακροπρόθεσμα προβλήματα. Ως αθλητές και προπονητές, πρέπει να σταματήσουμε να είμαστε κοντόφθαλμοι στην προσέγγισή μας στον σωστό τρόπο εκτέλεσης της άσκησης. Εκτός αν είστε στην πλατφόρμα του ανταγωνισμού και ρισκάρετε τα πάντα για ένα σύντομο αποτέλεσμα. H κακή τεχνική στα squats δεν πρέπει να γίνεται ανεκτή και να επιτρέπεται να συνεχίσει μόνο και μόνο επειδή είστε χωρίς πόνο αυτή τη στιγμή.


Η συνέχιση της προπόνησης με κακή τεχνική ενισχύει αυτό το κακό μοτίβο κίνησης. Στο άρθρο του «10 Principles Movement», ο φυσιοθεραπευτής Gray Cook περιγράφει πώς η εκπαίδευση μέσω κακής τεχνικής επηρεάζει το σώμα. «Αυτό που δεν σε σκοτώνει μπορεί να σε κάνει πιο δυνατό, αλλά μπορεί να σε κάνει πιο δυνατό σε λάθος κατεύθυνση. Εάν καταλαβαίνετε αυτό μπορεί προσωρινά να προκαλεί κάποιο άμεσο τραυματισμό. Mπορεί όμως να κάνει τον σπασμό του ισχίου πιο έντονο και αυτό μπορεί να επιδεινώσει την κακή στάση σώματος.”


Η προπόνηση με βάρη θα σας κάνει πιο δυνατούς. Ωστόσο, θα σας κάνει πιο δυνατούς με λάθος τρόπο, ενισχύοντας την κακή τεχνική. Ήρθε η ώρα να διδάξουμε στους αθλητές μας ότι δεν έχει σημασία πόσα πολλά κιλά μπορούν να προσθέσουν στα squats. Aν δεν μπορούν να κάνουν ΣΩΣΤΑ squats.

Η τελειότητα της τεχνικής είναι κάτι που οι περισσότεροι από εμάς δεν θα επιτύχουμε ποτέ, πρέπει πάντα να προσπαθούμε να το επιτύχουμε.