Όλοι γνωρίζουμε πως κάθε προπόνηση που στόχο έχει τη δύναμη και την μυϊκή ανάπτυξη περιλαμβάνει στο μεγαλύτερο της μέρος ασκήσεις με βάρη. Ωστόσο θα ήταν λάθος να παραβλέψουμε τη συμβολή στην κατεύθυνση αυτή ασκήσεων που χρησιμοποιούμε για την εκτέλεση τους το βάρος του σώματος μας.

Γιατί όμως είναι ιδιαίτερα σημαντικό να μπορούμε να εκτελούμε σωστά ασκήσεις με το σωματικό μας βάρος;

Κάθε άσκηση με πρόσθετα βάρη προκειμένου να γίνει σωστά θα πρέπει ο ασκούμενος να είναι σε θέση να χρησιμοποιήσει σωστά το σώμα του, διαφορετικά δεν θα έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα ενώ δεν είναι διόλου απίθανο να προκύψουν μυϊκοί τραυματισμοί και πόνοι.

Είναι λοιπόν καθοριστικός παράγοντας στην εκτέλεση ενός προπονητικού προγράμματος η ικανότητα του γυμναζόμενου να είναι κυρίαρχος του σώματος του, να είναι καλός χειριστής του σωματικού του βάρους.

Πρώτα πρέπει να μάθουμε να κάνουμε τις ασκήσεις με τη σωστή τεχνική χωρίς βάρη, και αφού έχουμε κατακτήσει τον πρώτο αυτό στόχο, έπειτα μπορούμε σταδιακά να προσθέσουμε βάρη. Δεν είναι σωστό να μην εκτελούμε παραδείγματος χάρη το squat χωρίς βάρη και να επιχειρήσουμε να το κάνουμε με αυτά.

Πέραν όμως αυτής της γενικής ωφελείας των εν λόγω ασκήσεων υπάρχουν και άλλα πλεονεκτήματα. Αρχικά κάνοντας ασκήσεις με το βάρος του σώματος μας ενεργοποιούμε όλο το νευρικό μας σύστημα το οποίο προσαρμόζετε σε ρυθμούς προπόνησης, επιτυγχάνοντας έτσι μεγαλύτερη μυϊκή προσαρμογή που συνιστά προϋπόθεση για την εκτέλεση υψηλότερων σε ένταση ασκήσεων.

Συνεχίζοντας, αυτές οι ασκήσεις ενεργοποιούν και μικρότερες μυϊκές ομάδες τις λεγόμενες «σταθεροποιητές», αποκτώντας έτσι μεγαλύτερη σταθερότητα στις αρθρώσεις, ενώ ενισχύονται συγχρόνως οι μύες του κορμού, οι οποίοι αποτελούν τη βάση που ξεκινά η κίνηση όλου του σώματος.

Εκτός από τα σωματικά οφέλη, υπάρχουν και άλλα. Η προπόνηση με το βάρος του σώματος μας είναι εύκολη καθώς μπορεί να γίνει οπουδήποτε, οποτεδήποτε χωρίς τη χρήση εξοπλισμού. Μπορούμε να τις κάνουμε στο πάρκο, χρησιμοποιώντας τα παγκάκια και τα δέντρα, στο σπίτι χρησιμοποιώντας τον οικιακό μας εξοπλισμό.

Το γεγονός αυτό συνεπάγεται πως οι ασκήσεις αυτές είναι ανέξοδες. Βέβαια από ένα σημείο και μετά για περαιτέρω σωματική βελτίωση καλό θα ήταν να αγοράσουμε τον στοιχειώδη εξοπλισμό, όπως μονόζυγο , λάστιχα , ρόδα για κοιλιακούς και άλλα.

Συμπεραίνοντας όλοι μπορούμε την επόμενη ώρα αφού διαβάσαμε αυτό το κείμενο να ξεκινήσουμε προπόνηση χωρίς καμία δικαιολογία, ακολουθώντας το κατάλληλο ασκησιολόγιο και τις κατάλληλες συμβουλές, τα οποίο μπορούμε να σας τα χορηγήσουμε. Είναι αποτελεσματικό, φθηνό , εύκολο και ευχάριστο!